Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Munkafolyamat
 

 


Ha végleg rászántad magad hogy búcsút intesz eddig csúnyácska színű autódnak,  akkor először is meg kell beszélned velünk egy időpontot, amikor kihozod az autót és megbeszéljük milyen színű is legyen. Sokan határozott elképzeléssel jönnek hozzánk, hogy piros vagy zöld legyen, de miután végigböngészték a rendelkezésükre álló színválasztékot sokszor elbizonytalanodnak. Természetesen mi ebben is segítünk, hiszen rengeteg szín áll rendelkezésre. Az autódra kerülő fóliákat saját szemeddel láthatod, megfoghatod és megnézheted hogy vékonyabb mint a fényezés. Irodánknál lehetőség van ilyen eljárással színezett autó megtekintésére is. Ha megvan a megálmodott szín, akkor megbeszélünk egy időpontot, amikor az autót pár órára nélkülözni kell. Ez lesz a nagy beavatkozás napja, amikor megszépítjük autódat. Fontos megemlítenünk, hogy egészen a megbeszélt időpontig nem kell az autót egy pillanatra sem nélkülöznöd, nyugodtan használhatod.

 

A megbeszélt napon elhozod az autót a műhelyünkbe - lehetőség szerint nem sártól csöpögősen - mert még az autó tisztításával is elmegy legalább 1 óra. Ilyenkor általában azt szoktuk kérni a megrendelőtől, hogy egy gépi mosót ejtsen útjába amikor hozzánk jön.  Mivel ez a munka 8-14 órát vesz igénybe egy személyautó esetén, célszerű ha egy kísérő személy is jön az autójával. Természetesen arra is lehetőség van, hogy megvárják amíg a munka elkészül. Az ügyfél kérésére akár házhoz is megyünk a munka napján, de fontos hogy egy tiszta és meleg (20-22 fokos) garázs vagy műhely álljon rendelkezésünkre. Az autóbevonó fóliák optimális ragasztási hőmérséklete 24 fok. Ezeket a fóliával történő autóbevonásokat rendkívül szakképzett munkatársaink végzik el. Azt fontos tudni, hogy ezekkel a fóliákkal egy hétköznapi ember nem tud bánni. Összeragad, megnyúlik, elszakad egy oda nem értő kéz alatt. Ezek nem sima matricák, hanem leheletvékony fóliák, ráadásul igencsak ragadósak.




Tehát az autó tisztán áll bent a pormentes fűtött műhelyünkben.  Ha esetlegesen még valamilyen szennyeződés van rajta, akkor azt kollégáink speciális fényezésbarát vegyszerekkel eltávolítják, de azért ettől függetlenül le szokták még tisztítani az autót. Nagyon fontos a pormentes felület. A következő lépés, hogy a fóliát minden egyes elemre külön-külön leszabják.

 


Mielőtt autód elkészül, felvesszük veled telefonon a kapcsolatot és már jöhetsz is érte. A dolognak egyetlen szépséghibája van, 2-3 napig nem moshatod le. Ugyanis ennyi idő kell a fólia optimális ragadásához.

Az autódat 4 kollégánk fogja kezelésbe venni. Tegyük fel, a jobb első ajtóval kezdik a munkát. Ajtó az autón marad, nem kell leszerelni. Pár típusnál előfordulhat, hogy a kilincseket le kell venni ahhoz, hogy körülötte is precíz munkát lehessen végezni. A fóliát ráhelyezik az ajtóra, majd lehúzzák a hátulján lévő szilikonos hordozóanyagot. Következő lépésben a fólia tetejét finoman ráhelyezik az ajtóra, mindeközben a fólia többi részét eltartva attól. Finom mozdulatokkal elkezdik simítani jobbra-balra a fóliát, miközben az szépen felragad az ajtóra. Ha az egész fent van, akkor az ajtó élei mentén levágják a felesleget.  Ezután folytassuk a munkát mondjuk egy lökhárítóval. Gondolom rögtön felmerült benned a kérdés, hogy "Na jó-jó, az ajtó sima felület volt, de a lökhárító íves. Mitől nem fog ott összeragadni az egész?" A válaszunk részben a kérdésben is benne van. Íves! Ha íves, akkor melegíteni kell. Csak úgy azért nem fog felmenni a helyére. Ilyenkor kerül elő a hőlégfúvó, mellyel messziről picit megmelegítik a fóliát. És miközben melegítik, a szorgos kezek minden irányba húzzák, vonják, feszítik a fóliát. A legszorgalmasabb kéz pedig közben szépen rásimítja a felületre. Amint fent van a helyén, körbevágják a felesleges részeket és kész is. Az autó többi elemével ugyanígy járnak el, minden egyes elem külön-külön technikát igényel.